DNA Systems

DIGITAL & ANALOG SYSTEMS

ΑντιπροσωπείεςΧΤΑ

Το ξεκίνημα

Οι Andrew Grayland και John Austin, πρώην R&D διευθυντής και ένας από τους τεχνικούς διευθυντές της Klark Teknik o άλλος, ίδρυσαν την XTA το 1992. Έχοντας σχεδιάσει πολλά από τα προϊόντα που παρήχθησαν από την KT μέχρι τότε, οι Andrew και John θεώρησαν ότι η ψηφιακή επεξεργασία ηχητικού σήματος  (τεχνολογία DSP) θα μπορούσε να βρεί ένα σπίτι στην καρδιά των συστημάτων PA. Εκείνη τη στιγμή τα μηχανήματα DSP δεν χρησιμοποιούνταν συχνά λόγω της μέτριας ακουστικής ποιότητάς τους, αλλά οι Andrew και John αισθάνθηκαν ότι με τους σωστούς αλγορίθμους και χρησιμοποιώντας 32 bit επεξεργασίας αντί 24 bit που χρησιμοποιούσε η πλειοψηφία των μηχανημάτων DSP της εποχής , θα μπορούσαν να σχεδιάσουν ψηφιακά μηχανήματα ήχου που θα ηχούσαν πολύ ποιοτικά.

Split, Analyse, Equalise

Το πρώτο προϊόν που παρουσιάστηκε με το όνομα XTA ήταν το ενεργό mic splitter DS400, που ακολουθήθηκε από το RT1 και το GQ600. Αυτά έδωσαν στους Andrew και John το χρόνο να αναπτύξουν την ψηφιακή μονάδα καθυστέρησης DP100, η οποία ενσωμάτωνε τρεις ζώνες παραμετρικού EQ σε κάθε ένα από τα τέσσερα κανάλια της. Οι μονάδες βρήκαν γρήγορα μεγάλη ανταπόκριση, ενώ οι απαιτήσεις για περισσότερα EQ και ακόμη πιο αποδοτικό έλεγχο οδήγησαν στο DP200. Το DP200 έδωσε στους χρήστες την πρόσβαση στον έλεγχο των EQ όχι μόνο στις εξόδους αλλά και στις εισόδους, μαζί με υψηλά και χαμηλής διέλευσης φίλτρα, ενώ  χρησιμοποιησε για πρώτη φορά την πρώτη έκδοση του λογισμικού χειρισμού της XTA, το γνωστό AudioCore. Αν και σχεδιάστηκε κατά ένα μεγάλο μέρος για χρήση σε εγκαταστάσεις, το DP200 βρήκε τον δρόμο του στον χώρο των συναυλιών λόγω της υψηλής ποιότητας ήχου και της ευελιξίας που προσέφερε ο ψηφιακός έλεγχος.

Θέτωντας νέα standards

Για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη ζήτηση των προιόντων της στον χώρο των συναυλιών, η XTA σχαδίασε και παρουσίασε το 1997 το DP226 ακολουθούμενο από το DP224 δύο χρόνια αργότερα. Δίνοντας στους χρήστες ακόμα γρηγορότερη πρόσβαση σε όλες τις παραμέτρους από την πρόσοψη, το DP226 έγινε σύντομα το σημείο αναφοράς στα συστήματα διαχείρισης ήχου. Μαζί με την αναβάθμιση των συσκευών της, η XTA αύξησε επίσης τις ικανότητες της πλατφόρμας λογισμικού AudioCore, επιτρέποντας στους χρήστες να ρυθμίζουν ολόκληρο το ηχητικό σύστημα από μακρυά, ακόμη και ασύρματα, χρησιμοποιώντας πολλούς επεξεργαστές. Τα DP226 και DP224 σύντομα ακολουθήθηκαν από το DP6i - μια έκδοση του DP226 ειδικά για εγκαταστάσεις , που προσέφερε τις ίδιες φανταστικές δυνατότηες και ποιότητα ήχου, αλλά με ένα ένσωματωμένο λειτουργικό με μόνο βασικές δυνατότητες, αλλά με πλήρεις δυνατότητες χειρισμού μέσω του πάντα δημοφιλούς λογισμικού PC AudioCore.

Με την αρχική επιτυχία του DS400 να είναι ακόμα φρέσκια στο μυαλό των μηχανικών ήχου παγκόσμια, η ανάπτυξη του διαδόχου του, του DS800, συνεχιζόταν γρήγορα, και η μονάδα παρουσιάστηκε επίσημα το 1999.

Ψηφιακή καρδιά, αναλογική ψυχή

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά που δικαιολογούν γιατί το DP226 ηχεί τόσο καλά είναι η διαφάνεια των limiters που διαθέτει, ακόμα και όταν οδηγούνται σκληρά στο όριο. Βασισμένα σε αυτήν την γνώση του δυναμικού ελέγχου, το SIDD και τα μηχανήματα σειράς 2 παρουσιάστηκαν το 2000, έχοντας ως σκοπό να δώσουν στους μηχανικούς τα ψηφιακά δυναμικά εργαλεία επεξεργασίας που απαιτούσαν οι αναλογικές κονσόλες. Με μια σειρά διπλών compressors, διπλών gates και ενός δυναμικού EQ που φάνηκαν αναλογικά αλλά που χρησιμοποιούσαν ψηφιακή επεξεργασία, η σειρά προϊόντων 2 έχει γίνει πολύ δημοφιλής, ειδικά στη σκηνή των  φεστιβάλ. Με την εμφάνιση των ψηφιακών κονσολών ήχου, τα μηχανήματα σειράς 2 βρίσκουν ακόμα περισσότερους νέους οπαδούς λόγω των εισόδων-εξόδων AES που διαθέτουν και την σχεδίασή τους που διαχειρίζεται το σήμα μέσω της κονσόλας σε ψηφιακή μορφή, αλλά δίνει στο μηχανικό μια επιφάνεια εργασίας που φαίνεται και αισθάνεται αναλογική.

Τα καλύτερα 4x4

Το 2005 η XTA παρουσίασε τους επεξεργαστές ήχου σειράς 4 και από τότε έχει δει τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 30%. Το DP448 έχει διατηρήσει την ευκολία χειρισμού των DP224/226 αλλά έχει αυξήσει πολύ τη δύναμη επεξεργασίας και τις διαθέσιμες εισόδους-εξόδους. Η ιδιαίτερα ευκίνητη δρομολόγηση μέχρι 4 εισόδων και 8 εξόδων, μαζί με την αυξημένη ποσότητα φίλτρων, κάνουν το DP448 ένα από τα ισχυρότερα συστήματα διαχείρισης ήχου σήμερα. Η πλατφόρμα DSP επανασχεδιάστηκε, λειτουργώντας τώρα σε περιβάλλον 96k/24bit. Ενσωματώνοντας μέχρι 72db ανά οκτάβα στα crossovers, 28 μπάντες γραφικό EQ σε κάθε εισοδο, το δύο επιπέδων D-Max limiter σε όλες τις εξόδους και με πλήρη χειρισμό από το AudioCore, το DP448 έχει καθορίσει πάλι τα πρότυπα για τη διαχείριση συστήματων ήχου.

Λίγα λόγια για το Audio Core

Το AudioCore ήταν αρχικά διαθέσιμο ως ένα σχετικά βασικό πρόγραμμα χειρισμού για τις μονάδες DP100. Δεδομένου ότι νέα προϊόντα αναπτύσονταν συνεχώς, οι ικανότητες της πλατφόρμας έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα,  με μια σημαντική προσθήκη στην απόδοση του προγράμματος να είναι η προσθήκη του «array control», αρχικά σχεδιασμένο για χρήση στην παγκόσμια τουρνέ των Rolling Stones το 1999. Αυτή η τουρνέ περιέλαμβανε ένα τεράστιο αριθμό DP226 που σκοπό τους είχαν να ελέγξουν ολόκληρο στο σύστημα Χ-Array της  EV, Το αποτέλεσμα ήταν μια τεράστια επιτυχία, που βοήθησε το DP226 για να γίνει το βιομηχανικό standard, κάτι που ισχύει ακόμα, οκτώ έτη αργότερα.
Σήμερα το AudioCore είναι η καρδιά κάθε κορυφαίου ηχητικού συστήματος, αφού δίνει στους μηχανικούς και στο τεχνικό προσωπικό της συναυλίας, τα εργαλεία που πρέπει να διαθέτουν για να κάνουν την δουλειά τους γρήγορα και αποδοτικά. Το AudioCore έχει εξελιχθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών από το R&D προσωπικό της XTA, ακούγωντας τους χρήστες και ξοδεύωντας πολύ χρόνο σε όσο το δυνατόν περισσότερα events και φεστιβάλ, εξελίσσοντας μια πλατφόρμα που είναι διαδραστική, σταθερή και απλή να χρησιμοποιηθεί.

Follow us